вторник, 2 април 2013 г.

Малко метафори с въпроси


Подредил съм се в дългата редичка в дясно на ескалатора и се оглеждам любопитно: пред мен има трима-четирима млади мъже, надолу, зад мен – още толкова мъже и жени, а освен тях назад виждам и една възрастна баба, застанала в ляво на пътеката, препречила пътя на бързащите, отправила поглед нагоре към крайната ни точка...


И се замислих: Защо някой ще бърза да стигне там? Вероятно смята, че там ще е по-хубаво, защото някой го чака... А ето тази баба му пречи! Дали го прави нарочно? Дали не гледа с надежда да види някого, който не е сигурна дали ще я чака там... Нарочно ли забавя бързащите да стигнат преди нея млади хора? Кой постъпва по-правилно – тя, пречейки им и забавяйки ги (макар и несъзнателно), или ние, които спокойно ги пускаме да преминат бързо покрай нас, незабелязвайки ги...

От значение ли е полът, от значение ли е възрастта? Колко силно може да е желанието да видиш отново някого или да спреш някого от подобна среща? Струва ли си да се забавят тези срещи? За кого трябва да мисли човек – за своето собствено желание, за своето щастие, или за това на хората около него – как ще рефлектира то върху тях? Мисленето за другите означава ли пренебрегване на собствените желания? Кога обичаш някого – когато го искаш за себе си или когато искаш да е щастлив, макар и другаде, с някой друг? Ако го пуснеш – дали това не означава, че всъщност не го искаш толкова много, колкото си мислиш…

Дали ще е там и ще ме чака или ще се е отказалa, защото съм закъснял…

Стоя на ескалатора и гледам нагоре...

Няма коментари:

Публикуване на коментар