понеделник, 25 март 2013 г.

Жени vs Мъже: За шофирането

От кой пол са по-добрите шофьори? Как мислите – бих ли посочил еднозначен отговор, съзнавайки, че ми предстоят още много години ходене там някъде навън – сред онези хора с колите, които съм посочил като по-кофти шофьори?


(Лирическо отклонение от темата за жените и мъжете, но все така свързано с уменията за кормуване: Мисля, че трябва в училищата да се въведе специален час, ако не и предмет – „Как да управляваме количка в супермаркет, без да предизвикваме катастрофи“: за съжаление, в магазина може лесно да избуташ настрани оставените без надзор, задръстващи пътя колички, но не и на улицата – колите не е толкова лесно да бъдат преместени от гневни минувачи… или пък е…)

Жена шофьор? Защо не? Стига да не се гримира докато кара… (По-добре тя да си гледа пътя, а аз да се гримирам, отколкото обратното…) Интересно е да отбележа факта, че не съм виждал жени, шофиращи маршрутки или автобуси – само трамваи и тролеи… (не че не съм се возил в трамвай, който си лети и изпреварва разни автобуси и коли по Цариградско, но все пак…)

Жените шофьори… Няма средно мнение – или са по-добри шофьори от мъжете, или са опасност по пътя… Нито се подмазвам, нито искам да величая уменията на нежния пол… В този ред на мисли: Три от четирите пъти, когато е щяла да ме блъсне кола, шофьорското място е било заемано от представителка на женския пол… Никакви изводи не вадя, нищо не намеквам… Все пак държа да отбележа и факта, че пазя и един светъл спомен от среща с жена шофьор: Беше лято, отивах към спирката на 280 и един мерцедес кабриолет с 3-4 мацки спря с усмивка да ме изчака да мина по пешеходната пътека, до която ми оставаха още 4-5 метра…



Няма коментари:

Публикуване на коментар